Bòlit Residencia Girona Creativa  

 
 

Wifi Leaves

Clàudia Del i Jaume Clotet

Del dijous 5 d'abril al diumenge 6 de maig de 2018

Inauguració dijous 5 d'abril de 2018 a les 18.30 h

Bòlit, Centre d'Art Contemporani. Girona

Pou Rodó, 7-9 Girona

 

Wifi Leaves és un projecte que reflexiona sobre estar offline a través d'una metàfora amb l'entorn natural i rural, que es podrà veure en format de mini-exposició al Hall del Bòlit, Centre d'Art Contemporani. Girona. 

 

Estar a la natura és sinònim de desconnexió, però avui en dia, la desconnexió 100% de l'àmbit digital és gairebé una utopia. Podem no utilitzar Internet però això no implica que deixem d'estar enganxats als dispositius tecnològics (podem seguir a l'ordinador i al mòbil treballant, jugant, llegint, etc. sense la necessitat d'estar a la xarxa). 

 

Wifi Leaves és una narració videogràfica fragmentada i lúdica sobre habitar l'àmbit rural. El projecte manté un estricte mètode de treball: no s'ha fet ús d'Internet. Per tant, tot el material mostrat està generat insitu des de la casa Rad'Art i al voltant de San Romano, confeccionat i editat amb eines tecnològiques en mode offline. 

 

La pràctica artística de Clàudia Del i de Jaume Clotet, artistes residents al Rad'Art Project (Itàlia), gira entorn de com Internet i els dispositius tecnològics conviuen i afecten la nostra quotidianitat. Mantenint un plantejament irònic i crític, construeixen relats visuals que els porten a explorar la dissolució del real amb el digital i a caricaturitzar i tergiversar el sentit de l'entreteniment. 

 


Crèdit de la foto: Wifi Leaves (San Romano, 2017). Acció documentada. 

 

Residència Nicolas Daubanes (Desembre 2017 - març 2018)

 

#SignsOfTheTime

 

El hashtag, una empremta efímera a les parets virtuals.

 

En l'apartat digital del nostre món, les idees dins el vent i els temes en l'aire del temps es troben associats a "paraules clau" precedides d'un coixinet, només per posar-los endavant. Els moviments d'opinió, els escàndols i revelacions, allò inútil, allò pràctic, allò quotidià i banal es retroben recoberts d'aquesta alteració, permetent que els programes informàtics els puguin trobar, classificar-los i examinar-los amb més facilitat.

 

Aquest paisatge digital s'alimenta sense interrupcions per un flux de missatges i hashtags associats.

 

Els hashtags #Catalunya, #Madrid, #Puigdemont, #Rajoy ... actualment composen una inundació de missatges injuriosos i de revolta, animant amb passió les nostres pantalles.

 

Aquest paisatge és global i aquesta onada d'informació és contínua, quasi marejant, si hi penses.

 

Tota aquesta agitació només és visible a través dels nostres dispositius digitals, i la seva influència en la nostra realitat queda limitada a l'ús que d'ells en fem. Per tant, un cop desconnectada o lluny de les pantalles, aquesta excitació digital es fa invisible per nosaltres.

 

« Être dans le vent, c'est avoir le destin des feuilles mortes » ("Estar en el vent és tenir el destí de les fulles mortes") va dir Jean Guitton.

 

Els hashtags passen de moda. Les nostres inquietuds i els nostres temes de debat evolucionen ... I algunes paraules pronunciades acaben desapareixent.

 

Tot això és com l'arbre de Nadal, que viu a les nostres cases per un temps limitat. Comença de manera esclatant, després s'asseca, perdent les seves agulles i la seva bellesa, per acabar a les escombraries o al compost.

 

No hi ha millor moment per parlar sobre l'inexorable marxa del temps que el les festes de celebració del final de l'any.

 

Què ocorre quan etiquetes triades, es retroben amb una existència / manifestació, en la nostra realitat?

 

El dispositiu, presentat de forma simultània a Perpinyà i Girona, permet fer parpellejar les garlandes lluminoses de colors diferents en funció de l'aparició a Twitter de hashtags relacionats amb la independència de Catalunya (unionistes o independentistes).

 

Decorat amb aquestes garlandes, l'avet (presentat a Perpinyà) i la corona (presentada a Girona) es retroben manifestant la seva presència.

 

Nicolas Daubanes (Perpinyà, 1983) és el guanyador de la tercera convocatòria per artistes europeus en residència del projecte The Spur/ETACEC 1618.

 

Open Studio. Nicolas Daubanes

 

Open Studio

Nicolas Daubanes
Dimecres 14 de març de 2018, 18.30 h
Bòlit, Centre d'Art Contemporani. Girona
Plaça del Pou Rodó 7-9, Girona

 

Inscripció gratuïta prèvia a info@bolit.cat o 972 427 627 
Places limitades

 

L'artista francès, Nicolas Daubanes (França, 1983), artista resident del projecte europeu The Spur proposa una visita a l'actual exposició del Bòlit a un grup de residents del centre obert de Girona, així com la participació en un taller d'art plàstic al mateix espai. Durant el taller, Daubanes farà una presentació de la seva recerca artística.

Molts dels projectes de l'artista reflexionen sobre les polítiques de reinserció de residents. En el taller que proposa, es pregunta si la visita d'espais artístics, la participació en les activitats proposades, la consulta de documents associats o, senzillament, el simple fet d'integrar a les vides dels residents una relació amb l'art, és important per la reinserció social. 

Aquesta trobada reflexiva està oberta a tot el públic. La visita de l'exposició durarà 30 minuts i el taller de dibuix 1 hora, que inclourà la presentació de la seva recerca artística general, com també la recerca realitzada a Girona en el marc de la seva residència pel projecte The Spur. 

 

Més informació sobre l'artista a: nicolasdaubanes.com