Edició 2016/2017

 

Els projectes de l'edició 2016/2017 s'articulen entorn de la idea i representacions de l'adolescència i proposen una exploració del món "teen", en la qual els adolescents tenen un paper de col·laboradors i alhora protagonistes del relat artístic i expositiu. L'adolescència s'entén, aquí, d'una manera àmplia, com a construcció i també com a etapa crítica i fonamental, revisitable emocionalment per part dels adults.

 

Amb el mentoratge d'Alicia Kopf, va comptar amb les artistes Laura Torres, que va treballar a l'Institut Carles Rahola (Girona), Laura Llaneli, a l'Institut Santiago Sobrequès (Girona) i Irena Visa, a l'Institut Josep Brugulat (Banyoles)

 

Enllaç a l'exposició

 
 

Edició 2015/2016

 

L'edició 2015/2016 va estar dirigida per l'artista Jordi Mitjà en qualitat de comissari i mentor, i els artistes van ser Anna Mitjà, que va desenvolupar el seu projecte a l'institut Carles Rahola de Girona; Azahara Cerezo a l'institut Santiago Sobrequés, també de Girona i el tàndem format per Enric Farrés Duran i Joana Llauradó Farrés que ho van fer al Josep Brugulat de Banyoles.

 

L'exposició portava per títol "Picar a la porta, entrar, sortir" en clara referència als rols que exerceix l'espai que aquests artistes parasiten temporalment, així com la relació que tenen amb els que entren temporalment a exercir-hi algun treball. El projecte no volia qüestionar les lògiques de funcionament dels instituts sinó que les volia incorporar per tal de donar veu al grup d'alumnes, que des d'un àmbit tan llunyà com l'art se senten capacitats per conversar, qüestionar i pensar, com el veritable repte dels projectes.

 

Enllaç a l'exposició

 
 

Edició 2014/2015

 

L'artista ensenyant ha estat el focus d'aquesta edició. Els quatre artistes seleccionats desenvolupen un projecte de creació participat per estudiants d'un centre que no és el  que hi desenvolupen la docència amb un doble objectiu. D'una banda s'ha volgut que els estudiants rebin l'estímul directe de participar en tot el procés de creació, des de les primeres idees a l'exposició pública del treball i, de l'altra, que l'artista, situat fora del seu context  docent habitual i al marge dels programes estipulats, pugi  fer una aportació creativa personal i, alhora, experimentar més lliurament sobre la seva pràctica docent i els vincles d'aquesta amb els seus conceptes artístics. Mentor: Àlex Nogué

 

Ester Baulida, professora del INS Alexandre Deulofeu (Figueres)  ha desenvolupat el projecte a l'INS Josep Brugulat (Banyoles) 

Conxa Moreno, professora del INS Montgrí (Torroella de Montgrí) ha desenvolupat el projecte a l' Escola Cor de Maria (Olot) 

Josep Masdevall, professor de l'INS Brugulat (Banyoles) ha desenvolupat el projecte a l'INS Alexandre Deulofeu (Figueres)

Servand Solanilla, professor de l' Escola Cor de Maria (Olot) ha desenvolupat el projecte a l'INS Montgrí (Torroella de Montgrí) 

 

Enllaç a l'exposició

 
 

Edició 2013

 

La segona edició de l'activitat Bòlit Mentor, es va portar a terme als IES Carles Rahola de Girona, IES La Bisbal i IES Josep Brugulat de Banyoles i en aquesta ocasió el projecte va estar conduit pel comissari d'arts visuals David Santaeulària.

 

Els artistes seleccionats en la convocatòria 2013 van ser : Marta Sureda i Joanot Cortès,Marla Jacarilla i Dani Medina.

 

L'estada dels artistes als instituts d'educació secundària va tenir lloc entre el mesos d'octubre de 2013 i gener de 2014. Els resultats de l'experiència es van poder veure a l'exposició "Retrat de l'artista adolescent"  entre els mesos de gener i maig de 2014.

 

Enllaç a l'exposició


 

 
 

Edició 2012

 

Bòlit_Residents es va desenvolupar per primera vegada a l'Institut Carles Rahola entre l'11 d'abril i el 20 de juny de 2012 amb la residència de l'artista Marta Negre  i la col·laboració de l'investigador i creador sonor Martí Ruiz Carulla, coincidint amb la preparació i evolució del projecte expositiu "Ænvers Girona_Mapes intangibles", comissariat per Flora Bacquelaine.

 

Els materials generats pels alumnes es presentaren en un entorn expositiu real,  l'exposició"Ænvers Girona_Mapes intangibles", juntament amb l'obra de Marta Negre, gestada a partir del procés compartit amb els estudiants.

 

Enllaç a l'exposició