Bòlit Mentor. 2016/2017

Mentora: Alicia Kopf

Artistes/Centres: Laura Torres / Institut Carles Rahola (Girona), Laura Llaneli / Institut Santiago Sobrequès (Girona) i Irena Visa / Institut Josep Brugulat (Banyoles)

 

Els projectes d'aquesta edició s'articulen entorn de la idea i representacions de l'adolescència i proposen una exploració del món "teen", en la qual els adolescents tenen un paper de col·laboradors i alhora protagonistes del relat artístic i expositiu. L'adolescència s'entén, aquí, d'una manera àmplia, com a construcció i també com a etapa crítica i fonamental, revisitable emocionalment per part dels adults.

 
 

 

Laura Torres

Institut Carles Rahola (Girona)

 

El projecte a dur a terme dins del programa Bòlit Mentor té a veure amb la revisió d'una selecció de sèries de televisió de temàtica postapocalíptica, amb la intenció de bussejar a través de les interpretacions, reflexions i comentaris del grup, en la pedagogia i la proposta de reconstrucció ètica que s'hi dibuixa.

 

Després d'unes sessions de reflexió conjunta, l'obra que es vol extreure de la residència a l'institut és un recull de produccions audiovisuals que es presentin com a resposta alternativa a les primeres, que poden ser desenvolupades a través de curtmetratges, re-doblatge d'escenes, d'un making-of, spin-off, etc.

 
 

 

Laura Llaneli

Institut Santiago Sobrequés (Girona)

 

La música i la seva extensió a allò sonor és una eina d'identitat molt important en l'etapa adolescent. Molts teens es defineixen segons el que escolten i és en aquest període en què tenen els màxims fanatismes per les bandes o cantants que els hi agraden. Allò que escolten defineix les seves amistats, com es vesteixen i com actuen. Com pot ser llavors que la música sigui encara una d'aquelles assignatures Maria? Com podem subvertir això?

 

El projecte TAKE IT, SHAKE IT, SING IT. pretén l'apropament a allò sonor, musical i de soroll des d'una perspectiva de les arts contemporànies, deslliurant-se de la pura teoria musical. Un espai on compartir gustos, descontextualitzar les músiques, sons i instruments, desconstruir i tornar a construir sota uns paràmetres decidits entre els seus participants. La peça final vindrà determinada entre tots els participants i després d'unes sessions de sacsejada.

 
 

 

Irena Visa

Institut Josep Brugulat (Banyoles)

 

Sempre m'han agradat molt els artistes que fan servir experiències autobiogràfiques com a punt de partida en la seva obra. Potser perquè tots tenim una necessitat de compartir les coses que vivim, d'explicar què ens ha passat, què hem fet o amb qui ho hem fet. De les històries a la vora del foc als àlbums de fotografies; dels vídeos casolans als blogs, o les xarxes socials. 

 

En el projecte vull experimentar amb els diferents suports que tenim per explicar històries i adonar-nos de com el grau de credibilitat del suport és independent a la història.