Del 23/09/13 16:30 al 25/09/13 20:30.
A carrec de Joan Morey
Dates: Dilluns 23, dimarts 24 i dimecres 25 de setembre de 2013
Horari: De 16'30 a 20'30 h
Espai: Sala de conferències del Centre Cultural la Mercè
Activitat gratuïta. Inscripció prèvia aquí
curriculum-joan-morey.pdf (71,42 KB)
Del 14/10/13 16:30 al 16/10/13 20:30.
A càrrec de Maribel Perpiñá, Pilar Cruz i José Delgado
Dates: Dilluns 14, dimarts 15 i dimecres 16 d'octubre de 2013
Horari: De 16'30 a 20'30 h
Espai: Sala de conferències (dilluns 14 i dimarts 15) i Aula 1 (dimecres 16) del Centre Cultural la Mercè
Activitat gratuïta. Inscripció prèvia aquí
curriculum-cruz-perpina-i-delgado.pdf (79,40 KB)
Del 21/10/13 16:30 al 23/10/13 20:30.
A càrrec d'Anna Marquès i Àlex Barangé
Dates: Dilluns 21, dimarts 22 i dimecres 23 d'octubre de 2013
Horari: De 16'30 a 20'30 h
Espai: Sala de conferències (dilluns 21) i Sala polivalent (dimarts 22 i dimecres 23) del Centre Cultural la Mercè
Activitat gratuïta. Inscripció prèvia aquí
curriculum-barange-i-marques.pdf (69,38 KB)
Del 04/11/13 16:30 al 06/11/13 20:30.
A càrrec de Xavier Romea
Dates: Dilluns 4, dimarts 5 i dimecres 6 de novembre de 2013
Horari: De 16'30 a 20'30 h
Espai: Sala de conferències (dilluns 4 i dimecres 6) i Sala Polivalent (dimarts 5) del Centre Cultural la Mercè
Activitat gratuïta. Inscripció prèvia aquí
la-gestio-economica-informacio-del-curs.pdf (100,14 KB)
curriculum-xavier-romea.pdf (62,65 KB)
Del 12/11/13 16:30 al 13/11/13 20:30.
A càrrec de Ramon Bastida
Dates i horaris: Dimarts 12 de novembre de 16'30 a 20'30 h i dimecres 13 de novembre de 10 a 14 h i de 16'30 a 20'30 h
Espai: Sala de conferències del Centre Cultural la Mercè
Activitat gratuïta. Inscripció prèvia aquí
curriculum-ramon-bastida.pdf (66,64 KB)
Del 18/11/13 16:30 al 20/11/13 20:30.
A càrrec de Ramon Castells Ros
Dates: Dilluns 18, dimarts 19 i dimecres 20 de novembre
Horari: De 16'30 a 20'30 h
Espai: Sala polivalent del Centre Cultural la Mercè
Activitat gratuïta. Inscripció prèvia aquí
curriculum-ramon-castells.pdf (60,90 KB)
Del 09/12/13 16:30 al 11/12/13 20:30.
Girona
A càrrec de Rosa Llop
Dates: 9, 10 i 11 de desembre de 2013
Horari: De 16'30 a 20'30 h
Espai: Sala Polivalent del Centre Cultural la Mercè
Activitat gratuïta. Inscripció prèvia aquí
curriculum-rosa-llop.pdf (94,06 KB)
criteris-admisio-alumnes-per-web.pdf (101,46 KB)
Del 12/04/13 16:30 al 12/04/13 20:30.
Girona
Divendres 12 d'abril de les 16.30 a les 20.30 h Al Centre Cultural la Mercè
A càrrec de Clara Garí, directora de Côclea, Centre d'Art Contemporani de Camallera
Claredat, brevetat i fermesa: aprèn a expressar i presentar el teu projecte sense perdre el color del seu potencial creatiu.
El projecte és un pont entre el somni i la realitat. És l'eina que serveix per explicar-se la idea a un mateix, a tots els que hi han de participar per fer-lo real, als que han d'ajudar a finançar-lo i fins i tot de vegades, als destinataris finals. Una eina que ens duu de la subjectivitat al consens comunitari, que neix d'un pacte de comunicació i que per tant té un protocol i un llenguatge propis. És un exercici en dues passes: pensar estructuradament el projecte per a un mateix i després presentar-lo, que significa pensar-lo per a l'Altre.
- El somni pren forma: explica't el teu projecte i explica'l als altres
- El diàleg amb les institucions: comunicació i burocràcia
- La producció del projecte: recursos materials, recursos humans i gestió del temps
- Finançament: el pressupost
- Retorn: previsions de recuperació de l'energia invertida
Clara Garí Aguilera: Llicenciada en Història de l'Art (UB) i en Animation en Arts (UCL Louvain Bèlgica). Directora del Centre de Creació Contemporània Nau Côclea de Camallera i comissària independent de projectes culturals. Professora del Màster de Gestió Cultural interuniversitari UOC, UDG UIB. També organitza workshops i treballa de manera individualitzada amb artistes i creadors que volen desenvolupar el seu treball de manera independent i alternativa, en xarxa i exercitant la cooperació.
Activitat gratuïta. Inscripció prèvia aquí
Del 10/05/13 16:30 al 10/05/13 20:30.
Girona
Divendres 10 de maig de les 16.30 a les 20.30 h al Centre Cultural La Mercè
A càrrec de Rafael Camps i Esther Pujol, directors d'Ingràvid Creative Office
4 pistes per guanyar subvencions públiques.
En aquest curs coneixerem els llocs on estar al cas de les subvencions d'aquells àmbits que ens interessen, aprendrem a posar sobre el paper una idea en pocs passos i convertir-la en subvencionable. També coneixerem com adaptar el nostre projecte a les bases d'aquelles subvencions que ens interessen, donant rellevància als aspectes més potents del nostre treball.
- Com trobar subvencions?
- Tens una idea? Posa-la sobre paper!
- El meu projecte i la subvenció, com casaran?
- Pressupost, tràmits i formularis
A Ingràvid Creative Office trafiquen amb idees, emprenen i produeixen projectes propis i aliens, connecten sectors, persones, projectes i organitzacions diverses entre si, tot posant al centre: la creativitat i el coneixement tenint en compte el context actual i les eines i vicissituds contemporànies.
Ingràvid és un projecte comú d'Esther Pujol, emprenedora cultural, experta en coordinació d'equips i gestió i producció de continguts; i de Rafael Camps, llicenciat en filosofia, expert en la conceptualització d'idees, i connector de persones i sectors.
Activitat gratuïta. Inscripció prèvia aquí
Del 07/06/13 16:30 al 07/06/13 20:30.
Girona
Divendres 7 de juny de les 16.30 a les 20.30 h al Centre Cultural La Mercè
A càrrec de Marta Cairó i Cristina Jutge (Vincles consultoria i fundraising)
L'actual context econòmic està forçant un canvi de model pel que fa al finançament dels projectes culturals del nostre entorn. En molts casos, per primera vegada es mira al sector privat per buscar la seva complicitat. Com ho podem fer? Sabem traduir el nostre projecte al llenguatge empresarial per fer-lo entenedor i atractiu? Quines contrapartides interessants podem oferir als nostres possibles col·laboradors? En aquest mòdul intentarem iniciar-vos en l'art de la captació de fons privats.
- Conceptes a interioritzar: mecenatge, patrocini, fundrising, conveni de col·laboració, acord publicitari.
- Tipus de col·laboracions / tipus de col·laboradors
- El dossier de patrocini
- Tècniques bàsiques per la captació de fons
- Cicle per la captació de fons: prospecció, investigació, contacte, proposta, negociació, seguiment, rendició de comptes, fidelització.
Vincles, Consultoria i fundraising: Empresa especialitzada en el fundraising en el camp cultural integrada per Marta Cairó, Llicenciada en Dret i Màster en Dret d'Empresa per la Universitat de Navarra. Ha treballat en el camp de la captació de fons d'entitats privades per a entitats socials des e 2004 com a responsable de cofinançament i relacions institucionals a la Delegació a Catalunya i Balears de la Fundació Ajuda en Acció. Cristina Jutge, Llicenciada en Història de l'art i Màster en Gestió del Patrimoni Cultural en l'Àmbit Local per la Universitat de Girona. Ha desenvolupat la seva activitat professional principalment en l'àmbit dels museus. També es dedica a la consultoria i promoció cultural.
Activitat gratuïta. Inscripció prèvia aquí
Del 05/07/13 16:30 al 05/07/13 20:30.
Girona
Divendres 5 de juliol de les 16.30 a les 20.30 h al Centre Cultural La Mercè
A càrrec de Xavier Romea, SETPI Estrategia y Desarrollo Empresarial
L'objectiu del taller és familiaritzar l'assistent amb els conceptes fiscals que afecten la nostra activitat. Parlarem de les obligacions fiscals mínimes, de les diferències entre fer-ho mitjançant una societat o com a persona física, del funcionament general de l'IVA, IRPF, Impost de Societats i Tributació internacional.
- IRPF i impost de societats
• Implicacions comptables, mercantils i fiscals
- L'IVA
• Tipus aplicables
- Tributació internacional
• Conceptes bàsics de residència fiscal i implicacions en la tributació.
• Deducció per doble imposició internacional
Xavier Romea: Diplomat en Ciències Empresarials (UdG), Pèrit Mercantil i Direcció Financera (EADA). Consultor d'estratègia i assessor d'empreses especialitzat en professionalitzar la gestió de petites i mitjanes empreses i de projectes d'emprenedoria. Consultor d'ACC10 pel desenvolupament dels seus programes de suport a les empreses catalanes. Formador habitual en estratègia i gestió de PIME. Des de 1999 ha intervingut en centenars d'empreses a les que ha ajudat a aplicar criteris innovadors de gestió en la pressa de decisions.
Activitat gratuïta. Inscripció prèvia aquí